vrijdag 9 augustus 2013

Divine Overwon Hilversumse Boycot

Op woensdag 8 mei 2013 schreef ik een stukje over Boni records. Sindsdien heeft de geschiedenis van dit platenlabel me niet los gelaten en probeer ik herinneringen uit die tijd in mijn geheugen op te diepen. Mijn persoonlijke herinneringen lopen natuurlijk niet altijd synchroon met de geschiedenis van het bedrijf Bosch en van Nieuwkoop maar gelukkig krijg ik hulp van google.


De verhalen over Divine (de journalist schreef de naam verkeerd) spraken tot de verbeelding. 
Jan van nieuwkoop en Gert van den Bosch gaven de zanger een start die zorgde voor
Divine's internationale doorbraak. In 1988 zou de zanger/acteur meespelen in de populaire serie maried with children. De nacht voor de eerste opname overleed Divine (Harris Glenn Milstead) in zijn slaap aan een hartstilstand.  De productiemaatschappij van Married with Children schreef op een condoleancekaart de volgende tekst: "If you didn’t want the job, why didn’t you just tell us?".
Harris Glenn Milstead werd 42 jaar (19 oktober 1945 – 7 maart 1988)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten