zondag 24 februari 2013

Guus Hens (28-11-1907 - 6-11-1976)

Zo heel soms schrijf ik eens een naam op waarvan ik later denk: "Wie was dat ook al weer?". Guus Hens.... Ik kende zijn werk niet maar ook wist ik hem niet (meer) te plaatsen. De man moet stripmaker zijn geweest anders had ik hem niet op de grote stripmakerskalender gezet.
Wel weet ik dat hij in Katwijk aan Zee vlak bij Tjeerd Bottema woonde en werkte.
Wat zoeken vertelde me dat Hens illustrator was en o.a. een boekje van Nelly Kunst illustreerde. Maar strips................  Ja, hij maakte ook strips! In 1932 maakte hij verschillende afleveringen van de strip "Professor Bertini" (plaatje van de Lambieksite geleend):




Dat is alles wat ik weet. O ja; Guus Hens is op 6 november 1976 in Katwijk overleden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten