woensdag 30 januari 2013

Woensdag gehaktdag

In navolging van Ger Apeldoorn die op zijn Engelstalige blog The Fabuleous Fifties de woensdagen wijdt aan reclamestrips (Wednesday Advertising Day) zal ik proberen met enige regelmaat doorzagen over hetzelfde onderwerp.
De titel van deze blogs ‘Woensdag gehaktdag’ is ooit bedacht als reclameslogan om de verkoop van vlees te bevorderen (In 1949 werd aan Nederlandse slagers gevraagd een pakkende slagzin in te sturen. De winnaar van de wedstrijd, lid van de Christelijke Slagersvereniging, kreeg als beloning 25 gulden). Onder dankzegging dus.


En omdat ik vandaag herdenk dat ik gisteren 11 weken geleden mijn laatste sigaret uitmaakte begin ik met een strip over het sigaretten wezen. Geleend van Ger zijn site.
De maker is Bob Bugg. De opdrachtgever is Reynolds die verschillende advertentie campagnes in stripvorm de wereld in stuurde. We schrijven 1957.
Mooi gemaakt door Bob Bugg.

Een Flintstone commercial:  http://www.youtube.com/watch?v=oc1TBBp4dC8


.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten